Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI) și Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală a Republicii Moldova (AGEPI), în parteneriat cu Confederația Națională a Sindicatelor din Moldova (CNSM), Centrului Național Anticorupție (CNA) și UNFPA au lansat astăzi două concursuri: „Marca comercială a anului” și „Premiul pentru realizări în domeniul calității produselor și serviciilor” pentru anul 2022.
Potrivit președintelui CCI, Sergiu Harea, concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003 și are drept scop promovarea practicilor de succes în domeniul businessului, familiarizarea consumatorilor cu cele mai bune mărci de pe piața autohtonă, precum și remarcarea celor mai competitive întreprinderi din Republica Moldova.
Referitor la „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii bunurilor și serviciilor”, acesta este la cea de-a IX-a ediție, având drept scop identificarea companiilor ce au implementat cu succes managementul calității și promovează abordările moderne ale acesteia.
Pentru premiul mare – „Mercuriul de Aur”, mărcile comerciale pot fi înregistrate în concurs la una sau mai multe nominalizări din cele ce urmează, conform criteriilor de profesionalism:
# „INTER”;
# „LIDERUL ANULUI”;
# „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE”;
# „EXPORT”;
# „REBRANDING”;
# „IMM-UL FAVORIT AL ANULUI”;
# „DEBUTUL ANULUI”;
# „MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL”;
# „FEMEIA ÎN AFACERI”;
# „ECONOMIA VERDE”;
# „BUSINESS ON-LINE”;
# „AFACERI DE FAMILIE”;
# „IMPLIMENTAREA STANDARDELOR DE INTEGRITATE ÎN SECTORUL PRIVAT”;
# „LOCURI DE MUNCĂ PRIETENOASE FAMILIEI”.
Potrivit informațiilor, în anul 2023, participanții concursurilor vor beneficia de mai multe avantaje, printre care se numără și următoarele:
# publicitate suplimentară şi dezvoltarea imaginii mărcii comerciale, inclusiv a produselor şi serviciilor desemnate prin această marcă;
# informația cu privire la participanți și la modul de desfășurare a concursului va fi mediatizată pe paginile web și rețelele de socializare ale organizatorilor concursului, în mass-media, la conferințe de presă, în emisiunile televizate consacrate concursului;
# aprecierea părților slabe și a celor forte ale mărcii comerciale;
# acordarea consultațiilor de către specialiști și membri ai juriului;
# oferirea gratuită, pe parcursul unui an, a serviciilor de prediagnoză a proprietății intelectuale la întreprindere;
# organizarea seminarelor/trainingurilor în domeniul proprietății intelectuale pentru angajații întreprinderilor participante la concurs, inclusiv la sediul întreprinderii (gratuit);
# organizarea instruirilor și consilierilor în domeniul integrității și anticorupției;
# publicarea gratuită a contactelor întreprinderii și domeniului de activitate în Catalogul informativ-publicitar „Mărcile comerciale de succes din Republica Moldova 2022″.
Câștigătorii celor două concursuri vor fi premiați în cadrul „Galei Businessului Moldovenesc”, care se va desfășura în vara acestui an.
Organizatorii mențiionează că antreprenorii se pot înscrie până în data de 31 martie 2023, pe adresele:
# viorica.cazacu@chamber.md,
# cristina.jereghi@chamber.md,
# valeriu.andronic@chamber.md.
Aici găsiți mai multe detalii privind cele două concursuri.